Marknadsföring för e-handlare

Om du arbetar med e-handel är sannolikt den digitala världen redan bekant för dig och du vet en del om marknadsföring online. Men som det brukar sägas, den enda konstanten i digital marknadsföring är förändring och det gäller verkligen att hänga med i svängarna för att vara uppdaterad på nyheter kring det.

På sociala medieplattformar idag finns det ett flertal nya metoder att marknadsföra sig på. Betald reklam kan göras mycket målinriktat och vara kostnadseffektivt, särskilt för mindre e-handlare. Du kan med de olika verktygen som en kanal erbjuder specifikt nå din målgrupp och undvika de som inte är potentiella köpare.

Influencers och betald marknadsföring på webben

Men vi har också influencer marketing som har blivit ett effektivt sätt att nå ut till en generation användare som generellt är skeptiska till reklam. Sina favorit-influencers lyssnar de däremot ofta på och vill gärna konsumera det som deras förebilder gillar. Du kan också betala för att synas i sökmotorerna på specifika sökord.

Marknadsföring offline

Trots att reklam online hela tiden växer sig allt större finns det ingen anledning att glömma bort annan typ av marknadsföring, även för en e-handlare. Att dela ut produktprover och synas på mässor och andra evenemang är fortfarande viktigt och fördelaktigt både för varumärkesbyggande och merförsäljning i ditt företag.